Wachttijden
Datum laatste actualisatie: 8 februari 2019.
De wachttijd wordt getoond in weken.
De getoonde informatie over wachttijden is gebaseerd op een momentopname en is derhalve een benadering. De werkelijke wachttijd kan op het moment van raadplegen anders zijn.
Voor spoed als gevolg van een acute crisis is de crisisdienst 7 * 24 uur bereikbaar.
Treeknormen
De wachttijden Jeugd blijven binnen de gestelde Treeknormen (4 weken tot intake en 6 weken tot de eerste behandeling). Hierbij wordt uitgegaan van de tijd vanaf het moment dat de aanmelding compleet is. In het geval van Kinderen & Jeugd moeten wij ook beschikken over een ondertekende toestemmingsverklaring en de beschikking van de gemeente voor het plannen van het eerste intakegesprek.
Als een kind, jongere of ouders eenmaal de stap heeft/hebben gezet om hulp te zoeken, dan wilt u als huisarts ook dat uw cliënt zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Soms is echter sprake van wachttijden. Onze wachttijden worden beïnvloed door verschillende omstandigheden, waar we niet altijd grip op hebben.
Bij Jeugd houdt dit onder andere in dat wij pas een intake kunnen gaan plannen als we alle benodigde toestemmingsformulieren hebben ontvangen van gezagdrager(s) en/of jongeren en er een beschikking is afgegeven door de gemeente. Toch geven we graag een indicatie van onze wachttijden voor de intake. U kunt voor de wachttijd bellen met het team Jeugd in uw regio.
Mocht er sprake zijn van wachttijd, dan overleggen we met de cliënt en ouders wat we in de tussentijd kunnen doen.
Arnhem
Aschwinta Pellikaan, zorgmanager, (026) 312 46 00
Ede
Iris de Vries, zorgmanager, (0318) 69 12 60
Nijmegen
Harm Bos, zorgmanager, (024) 383 77 00
Tiel
René van Kleef, zorgmanager, (0344) 65 67 41
Datum laatste aanpassing: 12-02-2019